این مجموعه حقیقت دیگری از زمین را با زاویه دید متفاوتی نسبت به آن نمایش میدهد/"دورترین نگاه" هدی بلوری را در گالری هور ببینید

مجموعه آثار هدی بلوری تحت عنوان " دورترین نگاه" از روز جمعه شانزدهم مهر ماه ساعت 16 الی 20 در گالری هور گشایش می یاید.

هدی بلوری در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین اظهار داشت:

شکل گیری این مجموعه از آنجایی آغاز شد که سالها پیش در یک سفر هوایی، پس از فاصله گرفتن هواپیما از زمین، فرم ها و رنگ های فوق العاده بی نظیر و جدیدی را مشاهده کردم . از آن زاویه کاملاً دید متفاوتی به زمین داشتم، این اندیشه که بتوان این زاویه دید را به تصویر کشید بسیار برایم جالب بود. تلاشم را در سال 90 با یک نمایشگاه انفرادی در این زمینه شروع کردم و طی این پنج سال سعی کرده ام که روی این پروژه تمرکز کنم.

این هنرمند در ادامه در مورد سبک و تکنیک آثار خود توضیح داد:

سبک آثار من را میتوان ناتورالیسم انتزاعی نامید و تکنیکی که برای اجرای آثارم استفاده کرده ام میکس مدیا (ترکیب مواد) است.

مدتی پس از آغاز پروژه ابزار کارم را تغییر دادم و در نتیجه به ایده ها و نتایج تازه تری دست یافتم. در نهایت این امکان ایجاد شد تا بتوانم تکنیک آثارم را متفاوت تر اجرا کنم و بافت هایی را به این صورت نمایش بدهم.

وی در ادامه دلیل انتخاب عنوان " دورترین نگاه " برای این نمایشگاه را چنین شرح داد:

انتخاب عنوان "دورترین نگاه" برای این مجموعه از این جهت است که تصاویر ذهنی این پروژه زمانی شکل گرفت که از دورترین فاصله ای که امکان داشت زمین را نظاره می کردم. البته طی تکمیل پروژه گاهی اوقات از طریق اینترنت و نقشه گوگل نیز تصاویری دریافت کرده ام .

در واقع، این مجموعه حقیقت دیگری از زمین را با زاویه دید متفاوتی نسبت به آن نمایش میدهد، که البته اگر این فاصله بیش تر از این مسافت بود از فضای زمینی خود خارج می شد.

این استاد دانشگاه در مورد هدف خود از جمع آوری مجموعه ی " دورترین نگاه " بیان کرد:

بخش هایی از آثار جزئیاتی از زمین را نمایش می دهد که رنگ آن صرفا بر اساس حس من نسبت به فصل ها انتخاب شده است و دقیقا حقیقت طبیعت نیست.

به طور مثال در یکی از کارها به نام خزان 1 رنگ های نارنجی، خاکستری سبزها و قهوه ای ها وجود دارند که حس من نسبت به فصل پاییز را نمایش میدهد، در کار خزان 2 سعی من بر آن بوده تا فضای شادتری ایجاد شود و اشباع رنگی پاینتری داشته باشد. در کار دیگری با عنوان تابستان سعی شده با رنگ های گرم و قرمزها، حرارت و گرمای فصل تابستان القا شود.

هدف اصلی از جمع آوری این مجموعه اعتقاد من به طبیعت گرایی و به تصویر درآوردن آن است. گاهاً کارهایی خلق کرده ام که موضوع آنها اجتماعی، طنز تلخ و حقایقی است که در مقابل چشمانمان رخ میدهد ، ولیکن به جهت اینکه ما با دنیایی از خاکستری ها روبرو هستیم ترجیح میدهم که حداقل کمی فضای ذهنی ام را تغییر دهم و مخاطبین آثارم را از این فضای خاکستری اجتماع دور کنم. در حقیقت مایل هستم توجه را به سوی خود زمین که تا این اندازه زیبا است و بافت ها و رنگ های فوق العاده ای دارد ببرم.

این نمایشگاه تا دوم آبان ماه 95 برپا خواهد بود و علاقه مندان میتوانند همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 14 الی 19 به آدرس: خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12، گالری هور مراجعه نمایند.


logo-samandehi